Positiv Hillekänsla

Det känns kanon att ha flyttat ut till Hille, precis norr om Gävle. På promenadavstånd faktiskt, även om det är 5-6 kilometer. Vi gick faktiskt i lördags, så det funkar. Hursomhelst känner jag redan att jag kommer att trivas här. Det passar mig som handen i handsken: nära till stan, enkelt att ta sig dit med buss och bil, men samtidigt det här lantliga, sköna med det riktiga landet runt knuten. Känslan av att kunna kombinera min uppväxt med det som blev mitt nya, egna liv efter flytten från Smålandsskogarna är perfekt så här långt. Cirkeln är på något sätt sluten, knappa åtta år efter flytten hemifrån.

Allt har ju gått väldigt snabbt de senaste åren. När vi flyttade ner till Helsingborg i januari 2010 trodde ingen av oss att vi några år senare skulle vara radhusägare utanför Gävle. Vi trodde nog inte heller att vi i september 2013 skulle bli tre. Men så blev det - och nu är vi här efter några svängar till Helsingborg, Tanzania, Jamaica och Kaplansgatan mitt i Gävle... :)

Ett nytt kapitel skrivs och början på det är hittills bara positiv.


Solnedgång från vår terass.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0