Nedräkningen har börjat

Nu är det dags att börja räkna ner. Många höjdpunkter - eller i alla fall ett antal potentiella sådana och några som garanterat kommer att bli minnesvärda - står för dörren:
 
29:e maj: Årets första Skånederby när MFF tar emot Helsingborg. Är redan laddad. Framåt Malmö!

5:e juni: Då kommer jag vara en stolt pojkvän då Karin tar examen efter 3.5 år på socionomprogrammet. Blir kul och vi ser fram emot att få besök av våra respektive föräldrar och Karins brorsa.
 
12:e juni: Sista dagen med eleverna på skolan. Blir förstås lite synd att lämna dem, men samtidigt kul att vi har rott terminen i land med goda resultat. Kul för mig att ha min första egna klass hela vägen in till sommarlovet.
 
19:e juni: Sommarlov! Ledigheten börjar för mig och det ska förstås bli löjligt skönt. Jobbet funkar bra nu men givetvis ser jag ändå fram emot semestern.
 
20:e juni: Mot Gävle för midsommarfirande där. Ifjol var det Kalmar och underbara Varvet som gällde, nu blir det norröver i stället. Ska bli roligt att återse folk där uppe och fira en trevlig midsommar.
 
24-28:e juni: Tillbaka här nere för att se de sista MFF-matcherna på plats innan flytten väntar. Får bli en sista vecka där jag säger hej då till Skåne och fixa det allra sista innan det bär norrut igen.
 
29:e juni: Flyttdags! Nu rullar flyttlasset mot Gävle och tillbaka till staden som ligger mig så varmt om hjärtat efter mina tidigare 3.5 år där. Ser verkligen fram emot det.
 
Och när väl allt det här är över väntar ändå det överlägset största, alla kategorier och i livet hittills överhuvudtaget. Det när vi blir föräldrar i slutet av september. Så stort och underbart, nästan för stort för att kunna ta in helt än och förstås något att verkligen längta till :)
 
Så låt tiden gå, det finns så mycket roligt runt hörnet!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: 8

Högerbacksplatsen i Korsnäs står reserverad :-)

2013-05-31 @ 21:17:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0