Ensam vecka

Ja, den här veckan går delvis i ensamhetens tecken för mig. Det eftersom Karin är i Gävle och introduktionsjobbar - hon ska börja jobba där uppe direkt efter sin examen. Hon åkte upp för en vecka sedan och därmed har jag haft möjlighet att göra vad jag vill, till exempel äta grön gröt som Björn Gustafsson lyfter fram som en stor fördel att kunna göra när man är själv i en av sina sketcher... :)
 
Nä, ärligt talat har det inte blivit så mycket egentid. Mycket fotboll tittades det förstås på under helgen och en del sport på tv har det blivit även i veckan (jag är inte så varierad när jag är gräsänkling, det blir lätt enkelspårigt), men mycket av tiden har spenderats på jobbet eller iväg på träningar och matcher. A-lagsmatch i lördags, B-lagsmatch i måndags och träning i tisdags plus en comeback i innebandyn med kollegorna igår. Kul och slitsamt i ett, det känns idag men var ett riktigt skönt pass.

Årets upplaga när det gäller fotbollsskor för undertecknads del. Har äntligen plockat fram dem ur skåpet och ltit dem känna på gräs nu.
 
I övrigt fortsätter flyttfixandet och jobbjakten. Själva flytten har vi någorlunda kontroll över men något jobb är inte klart för mig än. Å andra sidan är det inte förrän nu skolorna börjar få klart med tjänstefördelningen inför hösten och som jobben börjar komma ut. Så det är bara att jaga vidare, något ska väl dyka upp.
 
Karin verkar glädjande nog ha fått tag i ett jobb som är både roligt och intressant. Det känns som att hon kommer att trivas och att det kommer vara ett bra första steg ut i arbetslivet. Så ytterligare ett lyckat steg på vägen mot Gävleflytten och den spännande framtiden som väntar oss ser ut att vara taget :)
 
Nu väntar en ny helg (efter den enda långa veckan hittills i vår känns det som, den enda som faktiskt inte gått så snabbt) som kommer innehålla en match i morgon, MFF i kväll (Strandvallen kanske hade varit värt ett besök, men tv-soffan hos Noa får duga) och en lite allt-i-allo-dag på söndag. Sen kommer min bättre hälft hem igen och det är slut på att käka grön gröt... ;)

. . . . . . . . . . . . . .
 
Har kommit på att det finns så mycket mer vettigt jag hade kunnat skriva om här i bloggen. Det finns så många intressanta diskussioner och samhällsdebatter som kunde luftas här, men tiden räcker inte till. Det får vara nog med lite livssummerande med jämna mellanrum och ett fotbollsinlägg här och där.

 
. . . . . . . . . . . . . .

Det är nog med projekt ändå, trots att jag har övergett Olympiabloggandet exempelvis. Dock fortsätter jag att nöta på med NIK-rapporteringen, bland annat via nickeboik.com. Nu kan man dessutom följa oss på Twitter: @NickeboIK1933
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0