Så slutar allsvenskan 2013

Min Gävle- och numera Helsingborgsvän Noa och jag brukar roa oss med att tippa den allsvenska sluttabellen lagom till seriestarten och så även i år. Mitt tips passar jag även på att presentera här:

Elfsborg har i mina ögon bäst trupp men tror de får svårt att försvara guldet. MFF tippar jag med hjärtat, tror dock inte riktigt på guld ärligt talat. Djurgården floppar återigen i sin ambition att bli "Nordens ledande klubb". Häcken tror ju många på men jag tror inte riktigt de kan axla lite av en favoritroll. Norrköping blir en positiv överraskning. Gefle gnetar sig kvar som alltid och undviker kval med minsta möjlga marginal. Kalmar floppar helt. Öster och Halmstad ganska starka nykomlingar.

1. MFF
2. AIK
3. Elfsborg
4. Norrköping
5. Göteborg
6. Häcken
7. Helsingborg
8. Öster
9. Djurgården
10. Halmstad
11. Åtvidaberg
12. Gefle
13. Kalmar
14. Mjällby
15. BP
16. Syrianska


Nu sluttampen av hemresan från Gävle och laddning inför premiären i morgon.
Äntligen blir det ett besök på Stadion och MFF i Allsvenskan igen. Framåt Malmö!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0