Omdiskuterad utredning

Lärarnas arbetssituation diskuteras ofta och jag tänkte att det kunde vara läge för mig att gå in i debatten. Det finns säkert många som tycker att vi lärare gnäller och att vi ska vara nöjda som har så lång semester, samtidigt som säkerligen många kan ha förståelse för att lärarkåren sliter hårt och har en otacksam uppgift då ansvaret för försämrade resultat och elever som inte når målen allt oftare enbart läggs på lärarna.

Hursomhelst borde alla vara eniga om att det här inte är annat än en skandal:

http://www.sydsvenskan.se/malmo/internrevisor-kritisk-/

En undersöking där negativa resultat när det gäller arbetsmiljö och förtroende för ledningen mörkas. Dessutom en undersökning där de helt plötsligt finner något litet fel när det gäller undersökningsmetoden och hur det hela har gått till, beslutar sig för att göra om hela internrevisionen och på så sätt försöker slingra sig undan kritiken. Nordkorea eller Malmö stad?

Kan dock slänga in en positiv kommentar om att jag själv har det bra på mitt jobb, har trevliga och ambitiösa elever och riktigt sköna kollegor. Men tillvägagångssättet när det gäller att utreda arbetsmiljön kan diskuteras...

Nu behöver jag dock inte fundera på det utan kan njuta av det faktumet att påsklovet är här. Ibland har man det trots allt oerhört bra... :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0