Mycket på gång nu

Ny vecka, mer jobb, mycket att fixa. Ja, ungefär så kan de senaste dagarna summeras. Det är en del på gång nu och ganska mycket som behöver ordnas, beslut som ska fattas och så vidare. Bland annat när det gäller hösten. Vi sneglar norrut och även om inget alls är klart än så är det förstås så att vi, för att överhuvudtaget ha möjlighet att röra på oss framöver, behöver se över både boende- och jobbsituationen.

Jag har tur som har en så driftig och effektiv sambo i Karin. Utan henne hade vi inte fått hälften av allt gjort nu, särskilt inte då jag som bekant jobbar nere i Malmö och allt för ofta är borta både på jobb och träningar. Nu känns det dock som att saker och ting är under kontroll.

Vi har också, för att skaffa oss lite vuxenpoäng och underlätta för framtida jobb bland annat, skattat bil i dagarna. Nu är det bara att hoppas att den ska rulla (ta i trä) lugnt och tryggt och att allt administrativt ska lösa sig inom kort.

I övrigt har det varit en vecka fylld av utvecklingssamtal, ganska långa jobbdagar, kyla och träningar. Måndagsträningen var riktigt iskall, inte bara vädermässigt utan också spelmässigt för både mig och merparten av mina lagkamrater, men upprättelse blev det däremot igår med ett bra pass.
Med snart ytterligare en vecka avklarad är det bara att konstatera att mycket saker händer, i positiv bemärkelse, samt att det finns en hel del att se fram emot.

. . . . . . . . . . . . .

Bloggen i kortform:

* Gävle nästa vecka. Som jag ser fram emot ett återseende av min gamla hemstad och av en rad trevliga människor där uppe.

* Allsvensk premiär på annandag påsk: MFF-Halmstad. Som jag ser fram emot ett återseende av Stadion och de himmelsblå igen.

* Alla fotbollsintresserade borde läsa Kalle Karlssons blogg på sportbladet.se.
Det bästa Sportbladet har att erbjuda förutom Bank & Niva.

* Fortfarande den allra bästa låten just nu: http://www.youtube.com/watch?v=TMbyWSGYUgc



* På tal om Erik Niva:
http://bloggar.aftonbladet.se/bankoniva/2013/03/once-brothers/ -

Makaköst bra inlägg om Balkankriget och dess koppling till fotbollen, samt fotbollens koppling till kriget. Så mycket mer än bara en fotbollsrelaterad text och läsvärd för alla. Fängslande läsning i samband med mötet mellan Kroatien och Serbien i VM-kvalet tidigare under kvällen.

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0