Målskytt, citroner och dansk huvudstad

Jag brukar ganska ofta lyfta fram helgerna som riktigt lyckade och det är sällan eller aldrig överdrifter. Helgen som gick toppar dock listan över bra veckoslut den senaste tiden. Det i hård konkurrens men den senaste var svårslagen.

Mycket hanns med och rakt igenom var det med lyckat resultat.Helgen inleddes på fredagskvällen med bio tillsammans med Karin. Vi såg Små citroner gula som vi båda gav ganska högt betyg efteråt. En mysig, ganska rolig och fin film som absolut var sevärd, även om den hade passat bra att se hemma på DVD också. Hursomhelst var vi nöjda och helgen hade fått en bra start.

Därefter knallade jag upp till Noa för att bevittna Milan ta tre nya poäng, den här gången mot Genoa. 2-0-seger där och en del gott snack blev det, innan fredagen var över.

Lördagens schema bestod sedan av match följt av hemmamys med mat, melodifestival (jo det ska erkännas att jag har följt schlagern i år faktiskt) och film. Inte någonting av detta gjorde mig besviken, tvärtom.

När det gäller fotbollen mötte vi Stridsvigs IF i DM och tog en komfortabel 7-0-seger. Nu var Stridsvig ett av de absolut sämsta lagen som jag har mött, de var riktigt usla, men segern blev ju inte mindre rolig för det. Skönt att vinna, få lite självförtroende och extra kul för undertecknad att göra mål (!). Det är sannerligen inte varje gång det händer. Men med en ganska snygg helvolleyskarv i höjd med straffpunkten, på en hörna, lyckades jag stå för vårt 3-0-mål. Högst oväntat och grädden på moset för mig då det dessutom kändes bra över lag. Ett mål, delaktig i två till och en offensiv högerbacksinsats kan det summeras med.

Vi fortsatte därefter lördagen med hemmagjord pizza och Melodifestivalen. Mycket kan sägas om den och alla har väl en åsikt, men den här gången lutade jag mig mest tillbaka utan att tycka till för mycket. Ralf fick min röst (jodå, jag röstade faktiskt) och hade gärna fått vinna, men årets segrare störde mig inte nämnvärt. Detsamma kan inte sägas om min kära flickvän som var oerhört tydlig med sitt missnöje över vem som blev slutsegrare... :)

I söndags tog vi sedan en heldag, eller i alla fall en eftermiddag, i Köpenhamn. Tåget ner följt av en del kikande på stan, fika, besök på Ripleys museum och avslutningsvis buffé på en trevlig restaurang. Isande kallt väder och vindar som skar genom en som istappar bjöd den danska huvudstaden på men trots det var vistelsen där nere riktigt bra. Framför allt Ripleys var värt besöket. Där tittade vi p

”Believe it or not-utställningen” med massa saker, berättelser och anekdoter från Robert Ripleys resor världen över under tidigt 90-tal. Intressant och kul att se! Dessutom hann vi med att gå igenom HC Andersen-utställningen som väckte en del barndomsnostalgi hos oss. Klart värt ett besök, som sagt.

Som helhet var Köpenhamnsvistelsen riktigt bra, liksom hela helgen i övrigt. Summeras kan en svårslagen helg som dessutom bidrog med massa skön och välbehövlig energi till den här veckan. Söndagsångesten infann sig först i tisdags kväll den här gången, när Milan föll pladask mot Barcelona och det genast kändes oerhört jobbigt att sätta klockan på 05.45. Ångest då, men tack vare den lyckade helgen har den här veckan ändå känts rätt så lättjobbad :)




Att vi besökte en utställning med namnet "Believe it or not" dagen efter att jag lyckades göra mål är, när jag tänker på det, ganska roligt. Jag ser en viss koppling... :) 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0