Grym Gävlevecka och en längtan att återvända

Jag är på väg hem från en suverän påsklovsvecka uppe i Gävle nu och det är dags att summera de senaste dagarna. Bilder utlovas senare men redan nu ska jag passa på att skriva ihop lite om ett riktigt lyckat lov. Som alltid har det varit kul att återse Gävle och flera av kompisarna som bor där, samt Karins familj förstås.

Den nu gångna veckan var något jag såg fram emot länge och förväntningarna var höga. Risk för bakslag då? Nej, inte det minsta. Det var inte ens nära att jag inte blev nöjd med vistelsen norröver och det enda negativa är egentligen att tåget nu är på väg därifrån. I morgon väntar visserligen den allsvenska premiären, ytterligare en riktig höjdpunkt och något som också har varit efterlängtat, men annars hade jag gärna stannat minst en vecka till om bara möjligheterna hade funnits.

Om det är en aning deppigt att åka söderut igen är det desto roligare att se tillbaka på de nyss avklarade dagarna. Det känns dessutom väldigt skönt att vi inom en ganska snar framtid återvänder igen.

Den här veckan har bland annat erbjudit..
...ett stopp i Stockholm för ett kärt återseende av Jonas och Erika, Karins lillebrorsa och hans bättre hälft.


...frukost och en massa kul snack med min gamle Sätrakomjan Jonas P på Clarion Hotell, alltid lika trevligt att återse den forne brevbäraren :)

...promenad och ytterligare en hel del prat om än det ena än det andra i sällskap med Marcos och Persson. Snillen spekulerade en stund då och jag ser redan fram emot nästa gång vi slår våra kloka huvuden ihop :)

...ett återbesök på min gamla praktikskola John Bauer för att bland andra hälsa på min förre handledare Perra. Där var allt sig likt, det vill säga stämningen lika skön och kollegorna lika trevliga som när det begav sig hösten 2009. Hade mer än gärna återvänt dit som kollega framöver, även om de just nu inte har något ledigt jobb att vifta med.

...påskfirande ute i mitt gamla kära Sätra hemma hos svärfar Håkan med massa god mat, filmtittande och allmänt gott umgänge.

...inte minst en härlig utedag igår då vi åkte västerut, till Hofors, och snörade på oss skridskorna för en tur på sjön Edsken. Vi åkte enligt säkra källor (svärfar) skridskor i cirka 1.2 mil allt som allt runt sjön och motionen i kombination med ett härligt vinter/vår-väder satt finfint.

Vi har dessutom fixat en del praktiskt som att titta på lägenhet och vara på jobbintervjuer. Så mycket har hunnits med.

Å andra sidan fanns det en del jag gärna gjort utöver detta, till exempel att träffa den tyvärr febersjuke Thyberg, luncha med legenden Bentzer och tjata med Koller (pratkvoten fylldes nog i och för sig under dejterna med Pettersson och Marcos/Persson...) och styra upp något med Brännström, min gamle backkollega från KBK-tiden, men det får bli av nästa gång. Går allt som det ska bli det klart fler möjligheter till umgänge med de ovan nämnda profilerna inom kort som sagt.

Nu ska jag passa på att tacka Gävle (främst svärfar Håkan) för den här gången och njuta av vad som har varit under resten av tågresan hem. Sedan väntar en lugn kväll hemma på egen hand (Karin är kvar i Gästrikland en dag till) och laddning inför morgondagen som bjuder på såväl DM-fotboll som allsvensk premiär. Än mer att se fram emot när påskhelgen och lovet rundas av med andra ord :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0