Tack Ambrosini!

En av de största hjältarna i Milan i mina ögon och under min livstid lämnar San Siro, Milanello och den rödsvarta klubben. Med risk för att låta överdriven: tack för allt du gjort i den vackra Milantröjan Massimo Ambrosini.

Min absoluta favoritspelare vid sidan av legenden Paolo Maldini när det gäller spelare som har funnits i Milan sedan jag började följa laget för snart 20 år sedan.

För att beskriva hans insatser för Milan citerar jag den utmärkte bloggskribenten och min gamla Svenska Fans-kollega Michael Haile:

"Ett ord: kulturbärare.

En man som gjort enormt mycket för den här klubben utan att på ett extravagant sätt hävdat sitt Milanhjärta med publikfrieri. Massimo Ambrosini, en enormt intelligent och karismatisk personlighet, kommer att lämna ett stort tomrum efter sig. Jag är stolt över att stödja ett lag där dylika människor får framträdande positioner. En klasskille rakt av.

Ett tack känns futtigt i sammanhanget."

Jag slänger ändå iväg ett tack, även om det helt klart är lite futtigt. 
Grazie Max!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0