Slutet är nära

Nu är det nära, alltså slutet.
Lite väl dramatiskt kanske, men det närmar sig.
Slutet som lärare på Frans Suell och Jörgen Kocks gymnasium.

Sammanlagt kommer jag nästan ha jobbat där i cirka 1.5 år när den här anställningen är över, närmare bestämt den 12:e augusti. Långt före dess, på onsdag, har vi dock avslutningslunch och det är dags att säga hej då till många trevliga, härliga kollegor som verkligen har gjort tiden där till något riktigt bra.

Eleverna har i sin tur redan gått på sommarlov. I onsdags var det dags för mig att för första gången någonsin ta avsked av en egen klass, som mentor, vid skolavslutningen. Min klass, SPR12P, har i mina ögon skött sig riktigt bra under våren och det har fungerat fint rakt igenom. Men allting har ju sin tid och när eleverna fortsätter på FJG:s språkintroduktion (där jag alltså jobbar) till hösten tar jag mig an ett nytt jobb norröver. Därför var det med stor sannolikhet sista gången vi träffades i onsdags och visst var det lite speciellt. Många duktiga elever med tacksam studiemotivation kan jag med viss stolthet lämna vidare och önska lycka till framöver.


Slut för den här terminen. Klassrummet tomt på elever efter avslutningen.


Lärarbandet sjöng in sommaren innan eleverna gick på sommarlov.

Nu har vi några avslutande dagar med dokumentationsjobb, diverse grupparbeten med syfte att förbättra verksamheten till hösten och lite annat innan slutpunkten sätts på onsdag. Ifjol när vi hade avslutningslunch och dessförinnan tackades av (vi som då skulle lämna) var det både roligt och lite vemodigt, något som det säkerligen blir nu också. Då var det inte lika definitivt att jag inte skulle komma tillbaka senare (vilket jag alltså gjorde efter nyår) som det kommer att vara nu.

Det finns ett antal människor bland kollegor och annat folk på skolan som jag verkligen kommer sakna, så lite känslosamt blir det nog allt. Samtidigt som det förstås blir härligt med sommarlov och allt spännande som ligger framför oss :)

 

 

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0