Skratta eller gråta?

"Under varma sommarlov när ungdomsgårdarna har stängt finns det stor risk att det skapas oro i förorterna som sprider sig" - Mehmet Kaplan, Miljöpartitet, till Aftonbladet.

MP vill att alla ungdomar ska erbjudas sommarjobb och det är väl givetvis bra om det går att ordna, men vad är detta för uttalande? Menar han på fullt allvar att det är naturligt om det blir nya bråk och kravaller för att det är varmt, sommarlov och fritidsgårdarna har stängt?! Om folk (rent av riksdagsmän) verkligen tycker att det är en logisk förklaring till kravaller och något som närmast berättigar att ungdomar beter sig som svin (eller kommer att göra det, som han verkar förvänta sig), ja då har vi nog ganska stora problem i det här landet trots allt...

Ställa till bråk för att staten har förskingrat befolkningens pengar eller för att en galen diktator styr landet - fullt förståeligt. Ställa till med bråk för att jag inte kan gå till min lokala fritidsgård och spela lite rundpingis - inte fullt så förståeligt i min bok...

Och ja, jag förstår att mycket annat kan ligga bakom men Kaplans uttalande måste vara något av det mest korkade som har sagts under 2014.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0