Hockeynätter och Stadion-kvällar

Hockeynatten senast blev en riktig rysare som tyvärr var förgäves, i alla fall om man ser till resultatet. Allt såg ju ut att gå mot en sjunde och avgörande Stanley Cup-final när mitt Boston Bruins hade 2-1 med dryga minuten kvar i match sex hemma i TD Garden. Men två Chicago-mål på 17 sekunder (!) vände på steken och runt 05.00 på tisdagsmorgonen var det bara att extremt bittert konstatera att Stanley Cup-titeln var borta och att det inte blir någon mer härlig hockeynatt.
 
Det innebär å andra sidan att det blir en natt med riktig sömn för mig kommande natt...
 
Om hockeyn gick åt helvete inleddes veckan desto positivare när det gäller det viktigaste idrottsmässigt, nämligen fotbollen. NIK tog en oerhört viktig vinst där hemma i Småland i måndags kväll när de tog säsongens blott andra trepoängare hittills i bottenmötet med VSGF/JAIK på bortaplan. Riktigt gott att få rapporterna därifrån och en minst sagt välbehövlig trepoängare för mitt gamla gäng.
 
Laget och klacken firar segern. "Hoppa om du älskar Malmö..."
 
Här nere i Skåne var även jag på en intressant och spännande match. Det på Stadion i Malmö där mitt MFF även de tog en skön 2-1-seger. Elfsborg gästade och fick rättvist åka hem med noll poäng. Visserligen skapade de några riktigt vassa chanser, men spelmässigt var Malmö bättre och jag tycker att man vann rättvist. Stämningen i klacken var förstås bra och trots en ganska blek publiksiffra på drygt 13 000 var det bra tryck. En av de bättre matcherna i år, både på planen och på läktaren.
 
 
"Ingen himmel är så blå som min, när jag ser den vackra symmetrin,
i det vita och det blå som varit där i hundra år..."
 
I morgon beger jag mig ner till Malmö en sista gång för den här säsongen och för den här Skånetiden. Förhoppningsvis blir det fler besök framöver och om allt vill sig väl ger MFF mig en fin avskedspresent i form av tre poäng mot BK Häcken.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0