Semesterstart i Småland

Ja, min semester började ju i och för sig redan precis före midsommar men det är först nu efter flytten som det verkligen är 100% ledigt. Och som jag passar på att njuta av det. Det ska erkännas att man nu är riktigt lat, rakt igenom. Att bara hjälpa pappa med lite ställningsbyggande här hemma igår var gott nog för samvetet (oerhört skönt att kunna intala sig själv att "jodå, nu har jag minsann slitit lite"...).
 
I övrigt är det väldigt mycket slappande, det erkänner jag villigt. 1-2 mil på cykel per dag är enda riktiga motionen och i övrigt har det hittills, hemma i Smålandsskogarna där jag spenderar den här veckan, blivit ganska mycket tid framför datorn (på grund av vädret ska ändå sägas, inget sol-och-bad-väder här på det stora hela) men glädjande nog en liten stund i solstolen tidigare idag i alla fall. Så innehållsrikt är mitt liv just nu... :)
 
Igår bröt vi dock av lite mot det stillsamma hemmalivet här hemma i skogarna och tog oss ändå in till storstan. Ja, alltså in till Kalmar. Där hände det grejer! Vi inte bara åt en riktigt god middag på restaurang Larmgatan 10 utan var även på den traditionsenliga utomhusteatern/farsen/föreställningen i Krusenstiernska gården där bland andra Thomas Pettersson (nästan alltid bra i mina ögon) och Cecilia Fors (ni vet hon från ICA-reklamerna och från den utmärkta filmen I rymden finns inga känslor) spelade i Älskling jag är visst gift. Som väntat var det en rolig föreställning och återigen, likt varje år som vi varit där nu faktiskt (och det är ett antal i rad), hade vi som lök på laxen tur med vädret. Från en mulen och lite regning morgon och förmiddag sprack det till slut upp och kvällen bjöd såväl på underhållning som på sol. Gott så!

 
 
 
Utöver det har jag glädjande nog hunnit träffa Emma, en av de barndomsvänner som jag har haft allra längst. Det brukar sällan bli att jag har tid (nu finns ju dock gott om tid, semester!) eller tar mig för att styra upp diverse träffar med vänner här hemma, men nu blev det av och det var verkligen roligt. Lunch och en massa bra snack blev det :)
 
Nu mer semesterslappande här hemma några dagar till, sedan blir det Gävle på måndag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0