Minigolf, frukost och Lövgrund

Det ska sägas direkt, jag gör inte många knop nu. Nästa vecka tänker jag försöka komma igång och springa lite här uppe men hittills har ansträningarna varit minimala. Man kan lugnt säga att jag njuter av tillvaron under semestern.
 
Hittills har Gävle verkligen levererat sedan jag kom upp hit för ett par veckor sedan. Jag har förutom att umgås med Karin, som dock jobbar mycket i veckorna, hunnit träffa bland andra Pettersson, Koller och firma Persson/Ameztegui (om vi ska fortsätta att hålla oss till efternamn). De sistnämnda mötte jag dessutom i en riktigt prestigefylld minigolfturnering i tisdags. Mycket snack föregick uppgörelsen och trashtalket drogs igång redan före första utslag. Mest kaxade Marcos (herr Ameztegui) upp sig rejält på förhand:
 
 
Nog för att jag är rätt kass på minigolf, något jag förklarar med att det var minst tio år sen jag spelade sist bortsett den här gången (något jag vidhåller trots protester från vissa håll) men Marcos visade sig ha en övertro på sig själv. Ganska snabbt, efter att inledningsvis ha varit nästan överdrivet pedagogisk, stöttande och trevlig mot mig ute på banan, insåg han att det skulle bli en kamp om andraplatsen oss emellan då Persson var totalt överlägsen från start. Resten av rundan handlade om en prestigefylld fight för att undvika sistaplatsen och psykningarna var många, minst sagt... :)
 
Nu lyckades han komma i kapp och gå om mig sedan mitt spel rasat ihop totalt på "green" på ett hål, men att bara hamna några fåtal slag efter den åtminstone på förhand uppsnackade stjärnan Ameztegui ser jag som klart godkänt. Frågan är om han själv gör det ;)
 
Stort grattis till Persson förresten. Vilken dominans och det inte bara för att motståndet var svagt. Den alltid oklanderligt klädde Delsbosonen var fullständigt iskall och vägrade svikta. Ett styrkebesked!
 
 
Marcos och Jonas P.
 
. . . . . . . . . . . . .
 
Vilken underbar sambo jag har förresten. Inte någon nyhet, verkligen inte, men återigen drog hon in pluspoäng (behövs heller inga i och för sig) när hon serverade mig frukost på sängen igår bara för att jag hade namnsdag. Jag kunde verkligen inte ha det bättre nu på något sätt :)

 
 
Nu blir det dessutom en riktigt härlig helg som startar i kväll med bio för oss två då vi ska se den nya Känn ingen sorg. Därefter väntar Lövgrund i från lördag till och med måndag eftermiddag. Lugnet kommer att råda då vi inte ens har el i stugan ute på ön och jag ser verkligen fram emot några dagars total avkoppling från precis allt där ute. Semester när den är som allra bäst!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0