360 mil

Man kan lugnt konstatera att jag har åkt mycket de senaste veckorna. Jag satt och räknade lite på det för skoj skull och kom, med eniro.se som hjälp bara för att vara nördigt seriös, fram till följande:
 
* 190 mil i midsommarhelgen

* 140 mil senaste helgen

* 30 mil igår
 
Gävle tur och retur vid midsommar + nästan 25 mils resa söderut till Gnesta och samma tur norrut tillbaka till Gävle igen + den gångna helgens Helsingborg-Gävle-Helsingborg med flyttbilen följt av gårdagens tågresa hem till Kalmar. Det blir en del mil det...

 
Om jag startar i min nygamla hemstad (alltså Gävle) och åker 360 mil mer eller mindre rakt söderut hamnar jag på ett ungefär i Palermo på Sicilien. Så visst är det en bra bit :)
 
För att fortsätta min miljakt tänker jag addera ytterligare nästan 60 mil om en vecka då en ny Gävleresa, den här gången med tåg, står på schemat.
 
Men nu först på sin höjd några enstaka mil på cykel och kanske några kilometer i löparspåret. Plus en hel del riktigt härlig ledighet hemma i Kalmartrakten förstås.


Sista bilden från Skåne för den här gången.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0