Bad, klappar och gröt

Ganska svag uppdatering här senaste tiden (som allt för ofta nu tyvärr). Så vad har då hänt sedan sist? En hel del, med julfirande i Gävle som största höjdpunkt följt av en biltur ner till Småland för familjen Tutturen/Alfredsson. Riktigt härligt att spendera tid med nära och kära under både jul- och nyårsfirandet. Extra välkommet hos dem också förstås nu när vårt lilla nytillskott står i centrum vart vi än kommer. Bara skönt för oss föräldrar med att få lite avlastning och se andra få njuta av umgänget med den lille :)
 
Julfirandet bestod på klassiskt manér av ett besök i relaxen på Fjärran Höjder-badet. Så grymt skönt med lite bubbelpool, bad och bastu som start på julaftonen. Därefter åt vi grötlunch hos svärmor Anna och drog sedan iväg hela gänget (jag, Karin, Jonas, Anna, Theo och svärfar Håkan) ut till svärfar i Sätra. Alltid lite nostalgisk touch för mig när jag är där ute i mitt gamla område igen och kan minnas tillbaka till den första tiden med Karin.

Där, på Fältspatvägen, väntade mer gott att äta, massa julklappar och ett antal riktigt fina timmar. Bara klappöppningen tog ett par timmar då det var väldigt hårt på att varje enskild klapp skulle öppnas och rimmet skulle läsas innan nästa klapp delades ut :)

En hel del fina saker fick jag också (bland annat en snygg tröja och en jättefin kaffekopp med en bild på Theo av Karin) och dessutom fick vi en hel rad med bra grejer till vår lille son.

Jag tror alla var riktigt nöjda, såväl med klappar som med dagen som helhet, när vår julafton 2013  summerades framåt midnatt.



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0