Fulltecknade veckor 2.0

Såväl de senaste veckorna som de senaste helgerna har varit fullspäckade med saker och aktiviteter. Därför blir bloggen något ostruktrerad just nu med lite hopp hit och dit i tiden. Första jobbveckan är hursomhelst summerad och lite Solsidan-skriverier är uppe. Här kommer dessutom en slags summering av vad som hänt, utöver det redan nämnda, den senaste tiden.

Helgen innan semester var över kom mamma upp på besök. Det blev några roliga och trevliga dagar som bland annat innehöll ett besök på fängelsemuseet. Det är ganska känt vad jag förstått, men jag har inte varit där tidigare trots mina 3.5 år samt några somrar här uppe. Nu blev det dock av och det var klart värt besöket. Riktigt intressant.

 

Under lördagen mötte vi sedan upp svärmor Anna som kom hem från Lövgrund och när vi ändå var uppe i trakterna kring Bönan så passade vi på att se oss omkring lite. Vi gjorde ett besök vid Sjöfartsverkets tillhåll, klättrade upp i fyren där och fikade på Bönans café. På lördagskvällen bjöd Karin och jag på en trerätters middag. Förhoppningsvis till belåtenhet för såväl mamma som svärmor och hennes Peter.

 

 




 

. . . . . . . . . . . . .

Därefter följde en jobbvecka med en fin kick off och en lagom start på nya jobbet, men samtidigt förstås med sjukt mycket nytt att ta in och försöka sätta sig in i.

På fredagskvällen var vi på kräftskiva hos svärfar Håkan och hans grannar. Första gången jag äter kräftor faktiskt. Eller andra, enligt mamma, men första "riktiga" kan vi säga i alla fall då jag inte minns att jag har ätit det tidigare och då har hursomhelst aldrig har varit på en riktigt kräftskiva.

 

Precis som när mamma var på besök blev det också lite släkt-tema när förra  veckan rundades av med ett ganska stort släktkalas hemma hos oss. Karin och jag har ju fyllt år och firade lite smått tillsammans med en rad släktingar på hennes sida. Jag överdriver faktiskt inte särskilt mycket om jag säger att vi bjöd på (egenbakade, ska tilläggas för att småskryta lite) sju sorters kakor och tårta. Nästintill otäckt mycket onyttigt men gott både bjöds och åts.



Inte riktigt i linje med min målsättning att sluta med, eller åtminstone dra ner rejält, på kakor efter en fikasommar som har varit alldeles för fylld av onyttigheter. Kan ju säga att det har börjat sådär med två dagar innehållandes fikabuffé i Orbaden, en rejäl mitt i veckan-fika som chefen bjöd oss på i personalrummet och sen det här kalaset… #göromgörrätt

Chefen bjuder... :)
 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0