Fulltecknade veckor 1.0

Den första jobbveckan, det vill säga för nästan två veckor sedan, inleddes på nästan löjligt bra sätt med två dagar uppe i Orbaden. Det vill säga på en finfin konferensanläggning där vi förutom att jobba en del och försöka lära känna varandra (många nya glädjande nog så jag är långt ifrån ensam som nykomling) blev duktigt bortskämda. Det var ganska skönt att kunna knalla ner från sitt hotellrum och testa bubbelpoolen en stund efter avslutad arbetsdag, innan middagen väntade. En middag bestående av hummersoppa till förrätt och lammfilé som varmrätt. Inte helt fel, det måste ju sägas :)




Att kollegorna dessutom visade sig vara trevliga och chefen riktigt bra gjorde inte saken sämre. Nu vet jag ännu inte riktigt vad det innebär att undervisa tioåringar och inte heller vilka krav som kommer att finnas där eller vilken arbetsmängd som kommer att krävas, men starten kändes i alla fall bra och att personkemin med kollegorna stämmer väger ju tungt.

. . . . . . . . . .

Det negativa med att vara iväg var att min kära flickväns födelsedag rann iväg utan att jag kunde vara med och fira den. Frukost på sängen hanns med men tyvärr inget mer i firarväg. Men stort grattis, om än något sent här i bloggen, hjärtat :)

. . . . . . . . . . .

Ett stort grattis även till Bentzer, min gamle lagkamrat och vän från Korsnäs BK-tiden, som blev pappa för några dagar sedan. Det värmer att se de fina bilderna på Bentzer och deras lilla dotter. Dessutom vet jag att den killen kommer att bli en ruskigt bra pappa. Jag är riktigt glad för din skull gamle vän :)

Bentzer för några år sedan :)  
 
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0