Ny premiärförlust

I lördags var det dags för årets seriepremiär i division 6-fotbollen för oss i HF Olympia. Den slutade med den fjärde raka premiärförlusten för mig i Olympiatröjan. Fyra säsonger i HFO, fyra premiärer, lika många förluster. Premiärer är med andra ord inte riktigt vår grej.

På förhand kändes allt bra men inledningen på säsongen, nu när den drog igång på riktigt allvar, blev sämsta tänkbara. Bänkplats för mig (något jag dock, trots starter i samtliga försäsongsmatcher som jag varit med i, kunde köpa) och 0-4 efter första halvlek. Vi repade oss en aning, gjorde en bra andra halvlek trots en utvisning men var aldrig nära att kunna hota hemmalaget på allvar.

Jag byttes in på min vanliga gamla högerbacksplats efter paus och i alla fall vara med om att vinna den andra halvan som sagt. Nu spelade det förstås ingen roll men det kändes ändå bättre att vi försökte jobba oss tillbaka in i matchen och att siffrorna inte rann iväg. Alldeles för billiga mål och naivt spel av oss, som ledde till flera av målen, i första halvlek förstörde den här premiären men vi fick ändå något positivt, om än i liten skala, att ta med oss hem tack vare en stark andra halvlek.



För egen del gick det liksom för resten av laget ganska bra under de avslutande 45 minuterna. Jag var delvis inblandad i deras femte mål, direkt i inledningen av halvleken, men klarade mig undan större misstag och vann en del dueller. Det fanns ju inte mycket att förlora utan handlade bara om att gå in och kriga, spela aggressivt och försöka bidra med lite energi. Något som lyckades skapligt.

Nu hade jag gärna gjort allt för att ta tillbaka högerbacksplatsen till nästa omgång, men nu väntar i stället en hemresa till Småland kommande helg. Trots att jag missar vår nästa match ser jag verkligen fram emot att komma hem en vända och det är med glädje jag nu räknar ner de sista dagarna innan vi sätter oss i bilen på fredag eftermiddag för att styra mot Smålandsskogarna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0