Ny Smålandshelg - och fler blir det

Helgen som gick spenderades i Kalmar, eller närmare bestämt ute i Nickeboskogarna, Som alltid var det kul att komma hem och det var faktiskt längesen jag såg så mycket fram emot det, även om jag förstås alltid välkomnar ett besök där hemma. Samtidigt så gick helgen för fort nästintill, tiden flög fram mellan fredag kväll och söndag eftermiddag då det var dags att bänka sig på tåget igen.


Mamma och pappa ifjol.

Det blev ett ganska “vanligt” schema där hemma, med massa god mat och givetvis en hel del fotboll på agendan. Tyvärr gick den åt helvete när det gällde NIK men det var ändå gott att uppleva lite av de “gamla dagarna” igen då mycket av tiden på helgerna gick ut på att kolla och diskutera fotboll (främst med min käre far)… :)

Det behövs heller inte mycket mer för att tiden där hemma ska kännas rolig och meningsfull. Det är så skönt att bara komma hem och ta det lugnt, koppla av och njuta av lugnet där ute. Ingen stress nånstans och tid att bara ha det gott.

Nästa gång blir det dessutom ännu roligare att åka hem för då får jag Karin med mig också. Nu var hon också på sin gamla hemmaplan i form av Gävle, men när det blir dags att återigen låta öronen fyllas av lite härlig småländska och känna hur värmen sprider sig i kroppen i takt med att tågstationerna längs vägen blir mer och mer bekanta och signalerar att “snart är du i Kalmar igen Affe” tar jag min bättre hälft med mig. Hon mår också bra av lite Smålandsluft :)




Pappas nya, egengjorda skålar, täljda av björk. Rejält hantverk!

Kalmar  som stad börjar faktiskt få en allt större plats i mitt hjärta igen. Desto längre jag har varit borta därifrån (sex år nu i höst, ruskigt vad tiden går!), desto bättre känns det att återvända. Det trots att jag alltid har trivts oerhört bra med att ha något eget och med att skapa mig något nytt på annan ort. Jag har älskat tiden i Gävle och vi trivs grymt bra i Helsingborg. Att Kalmarbesöken dessutom  betyder mer och mer nu gör att det känns som att jag både får ha och äta kakan. Helt perfekt med andra ord!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0