Mer leverans - ingenting att klaga på

Häromdagen skrev jag om sambolivet som levererade i form av en underbar flickvän och god mat. Så har det fortsatt sedan dess och helgen blev rakt igenom briljant. Allt levererade och ingenting gick faktiskt att vara missnöjd med.
 
Helgen drog igång i fredags kväll med match för min del. Vi mötte Helsingborg City i en viktig match (vi slåss i botten och behöver alla poäng vi kan ta nu) och tog en extremt efterlängtad seger. Efter att inte ha lyckats ta någon trepoängare sedan den tionde juni var det minst sagt skönt att äntligen få vinna igen. 2-2 mot serieledarna förra helgen och nu 6-2 i fredags är fina resultat. Allt funkade perfekt för oss senast och då är vi bra, högstanivån är riktigt hög samtidigt som tyvärr vår lägstanivå är under all kritik. En klockren insats nu hursomhelst och för egen del blev det också 75 tämligen lyckade minuter som högerback.

Bra start på helgen!


Jag, något på efterkälken verkar det som, i en match mot Helsingborg City
ifjol. Den här gången gick det dock bättre för både mig och resten av laget.


Fredagskvällens tre efterlängtade poäng firades med ett glas vin :)

Jag passade på att fortsätta kvällen med lite fotbollstittande med Noa, som för övrigt hade tagit sig till Filborna för att se vår match. Kul att sammanstråla igen och som alltid blev det en hel del snack om allt möjligt. 

Därefter väntade en lång, härlig lördag som bara gick ut på att ta det lugnt och ha det bra. Karin och jag tog en promenad på flera timmar, uppemot en mil gick vi kom vi fram till, i Pålsjö skog och bara njöt av det fina vädret. Det är grymt fint att promenera där och det var verkligen ett perfekt sätt att ta vara på de fina förutsättningarna som denna höstlördag bjöd på.
 
Riktigt bra fortsättning av helgen!

Dessutom passade mitt kära NIK på att vinna lördagseftermiddagens match där hemma och därmed gå upp i serieledning i fyran. Blir en rysare nu under slutomgångarna.
Kvällen spenderade vi sedan på bio då vi såg den nya Hamilton 2 - Men inte om det gäller din dotter. Som de flesta Hamilton-filmerna, inte minst den förra, så var det en mycket bra film i mina ögon. Klart värd att se och en lyckad avslutning på en ännu bättre dag.

Hamilton - Men inte om det gäller din dotter var riktigt bra.


Under söndagen var det tänkt att jag skulle ha varit med i B-laget, men matchen blev inställd och därmed kunde jag passa på att njuta av fredagens insats i stället. Skönt det faktiskt. Jag kunde lugnt spendera stora delar av dagen själv där hemma med massa städning och fixande samtidigt som Karin träffade en kompis i Malmö. Bra dag att fixa lite sånt då humöret var på topp tack vare den lyckade helgen så långt.

Som slutpunkt för helgen tittade Karin och jag på en bra film (en av de i Irene Huss-serien) och kunde samstämmigt konstatera att vi hade haft en riktigt bra helg :)


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0