Fotbollspoäng, stor humor och IKEA-mat

Ytterligare en helg är över och nu är man verkligen inne i vardagen igen efter en lång, skön och ledig sommar. Så tokigt känns det inte ändå, trots att det är småtungt när klockan ringer 06.00 varje morgon och den där speciella ångesten som alltid kommer krypande på söndagskvällen tillkännager sig.

Har bara helgen varit lyckad tycker jag det kan vara ganska skönt ändå när man tvingas upp ur sängen, sparkar igång en ny vecka och hoppar in i vardagen igen. Den gångna helgen var just en sån som för med sig mycket positiv energi in i den annars så tunga måndagslunken.
 
. . . . . . . . . . . .

En hel del fotboll blev det, utan att jag för den skull spelade mer än en match själv och inte heller tittade på särskilt mycket boll. Men NIK spelade i fredags och vann, MFF tappade tyvärr poäng i lördags men mitt hopp om SM-guld lever ändå kvar ett tag till, Milan tog tre poäng under lördagskvällen och jag själv var med när vi i HF Olympia spelade 2-2 borta mot serieledarna i vår serie. Mycket starkt av oss!
 
Även om vi desperat behöver fler poäng där nere i botten och trots att de kvitterade i slutminuterna var det riktigt bra. Ingen, mer än möjligtvis vi själva, hade nog räknat med att vi skulle få med oss poäng från säsongens kanske allra svåraste match. Nu kunde vi vara riktigt stolta över prestationen och för egen del gladde också de 90 minuterna som högerback. Hela laget gjorde det bra defensivt och det var kul att få bidra. 
 
http://hfolympia.bloggplatsen.se/2012/09/04/8575272-diverse-tankar-om-hosten/
 
http://hfolympia.bloggplatsen.se/2012/09/04/8574982-fem-snabba-efter-stark-poang/
 
. . . . . . . . . . . .
 
Efter matchen i lördags väntade helgens roligaste i form av Lunds humorfestival. Karin och jag bestämde oss sent för att åka ner och bokade in oss på Soran Ismails föreställning. Grymt roligt var det, jag tycker han är briljant många gånger och han drev med såväl sig själv som andra på ett klockrent sätt.
 
Precis min typ av humor och hans sågning av nya studenters extremt överdrivna tilltro till studentlivet och festandet som lösningen på alla världsproblem var överlägsen. Så klart värt det, även om man gärna hade sett att showen hade varit längre än den knappa timme som den höll på.
 
. . . . . . . . . . . .

I söndags var vi sedan ute i Väla och kikade på dator åt Karin. Efter mycket om och men, tittande, velande och så vidare slutade det med att hon bestämde sig för en efter att vi hade kommit hem igen och att vi därför åkte tillbaka igår kväll...

Men ett bra köp gjorde hon och lite avundsjuk är jag. Själv fick jag nöja mig med att datorletandet innebar mat på IKEA i söndags, det gläder alltid en hungrig... :)

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0