Lyckad filmhelg

Helgerna fortsätter att passera med en gemensam nämnare som är extra tydlig: de går ruskigt snabbt. En annan mer positiv likhet helgerna emellan är att de har varit riktigt positiva, inte minst på senare tid. Helgen som gick var inget undantag, snarare tvärtom.

Det blev en lugn, rolig och riktigt bra helg. Till skillnad från normalt spelades ingen fotboll för min del. Jag var avstängd men fick se mitt Olympia ta vår tredje raka seger. Därefter blev det en massa kvalitetstid med Karin.

Framförallt med en hel del film. Vi är ett riktigt filmpar, när jag tänker efter. Hursomhelst, bio i lördags och filmtittande igår som avslutning på ledigheten. På lördagskvällen var vi på Hypnotisören. Jag har sett både positiv och negativ kritik när det gäller Sveriges Oscars-bidrag och själv ger jag den det förstnämnda. Det var en bra, spännande och till synes genomtänkt film som hade en klart godkänd story och som inte var för förutsägbar.




I söndags blev det sedan en lång välbehövlig (trots att jag inte jobbar ihjäl mig blir det ju i alla fall tidiga morgnar i veckorna) sovmorgon följt av en fixar-dag för min del. Det är en hel del både små och större saker som ska fixas inför Jamaica och söndagen var ett utmärkt tillfälle till att ta tag i lite sånt.

Avslutade helgen gjorde därefter ännu mer filmtid. Efter rätt mycket velande slängde vi i en gammal favorit i form av Hata Göteborg.Därmed slukades ytterligare en bra film innan det var dags att stämpla ut från den sköna helgen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0