Firande, julmat och tre poäng

Så var sista Smålandsbesöket för året avklarat. Det var med det sagt givetvis lite blandade känslor när vi lämnade Kalmar för den här gången. Nu tar det ju ett tag tills det blir ett nytt kärt återseende av föräldrar, vänner och min hemstad igen.

Helgen som gick innehöll dock en hel del roliga händelser och vi tog vara på tiden bra där hemma. Mammas födelsedag firades lite smått i efterskott i lördags och presenten från oss verkade lyckad. Det blev också ett känslomässigt och fint besök på kyrkogården där flera nära och kära vilar. Skönt att hinna förbi där nu när jag väl var hemma.
 
Som alltid var det lugnt, trevligt och väldigt fint där hemma. Det är så avkopplande att komma hem till Smålandsskogarna och hösten där ska inte underskattas. Vi tog vara på den genom lite promenerande och tog det sedan bara allmänt lugnt under resten av lördagen.


I söndags bjöd mamma på ett julbord i miniformat med en del juldelikatesser (det blir ju ingen svensk jul för oss i år). Därefter sprang tiden iväg och det blev dags att runda av hemmahelgen med ett besök på Guldfågeln arena. MFF gästade stan och gjorde det på bästa möjliga sätt. En klart rättvis 2-1-seger (även om det blev onödigt spännande i slutet, då var hjärtat i halsgropen) blev det till min stora glädje och som MFF:are njöt jag förstås av den stora klacken som höjde stämningen på arenan.




En fika med hela familjen, som även var med på matchen, följde innan tåget väntade och det var hög tid att bege sig ner mot Skåne igen.

Här väntar jobb veckan ut, ett gott höstlov nästa vecka då svärföräldrarna kommer ner från Gävle och därefter står Jamaica för dörren. Två månader där står som bekant på schemat och därmed fick jag säga hej då till Småland för det här året i söndags. Jag lyfter på hatten och tackar för det senaste besöket och ser fram emot att komma tillbaka med en stor dos erfarenhet rikare.
 
  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0