En halv lögn

Jag måste erkänna en sak: jag har farit med osanning (det lät underbart gammeldags, eller hur?). Jag har ljugit, eller åtminstone delvis. Jag påstod ju förra veckan att införskaffandet av de fina, värmande höstblommorna var veckans bästa köp och så skulle förbli. Det stämde inte riktigt i slutändan.

Det blev nämligen en del shoppande ute i Väla trots att jag mer eller mindre uteslöt den möjligheten från början. Nu passade jag dock på att utnyttja min gamla presentkort på HM och kunde till min stora glädje fylla på garderoben med ett par vinröda chinos. Just chinos är enligt mig överlägset att gå i jämfört med jeans och därför behöver jag ha ett antal såna par. Vinröda har dock varit lögn att hitta för mig fram tills nu och därför var jag extra nöjd över det inköpet. Det slår nog blommorna, om än hårfint. Dessutom blev det en skjorta, en grå efter lite smakråd från Karin, plus en i mina ögon (hennes också...) snygg långärmad marinblå/vit.

Så några fler lyckade köp än bara en bukett blommor (förvisso nästintill löjligt fin) blev alltså förra veckans facit. Jag får därmed be om ursäkt till eventuellt upprörda läsare och lova att jobba på att inte dra förhastade slutsatser eller rentav ljuga här mer :)
 
. . . . . . . . . .
 
Den närmar sig nu. Den närmar sig till och med rejält, med en jäkla fart.
Jamaicaresan alltså. Mindre än en månad kvar, sen beger vi oss mot varmare breddgrader och stannar där i inte mindre än två månader. Blir spännande, intressant och härligt!
 
. . . . . . . . . .
 
Ensam hemma är det som gäller just nu för min del. Karin har lämnat mig.
Ja, inte för alltid som tur är utan för några dagar.
En kurs för stipendiater som ska skriva examensarbete för SIDA (vilket Karin ska göra och jag är fortfarande grymt stolt över hennes ambitionsnivå och över stipendiet hon fick) står på hennes schema nu. En kurs som genomförs i Härnösand så gräsänklings-livet är ett faktum för mig söndag-onsdag kväll.
 
Så vad göra? Jo, samla sambopoäng genom att rycka upp sig och få massor av det som ska göras nu inför uthyrningen av lägenheten avklarat. Så flitig som jag var igår kväll (jag måste bara få påpeka det, jag njuter av lite självhävdelse just idag) har jag nog inte varit sen...ja, sen när? :)
 
. . . . . . . . . .
 
Har tagit tag i löpträningen lite smått igen sen fotbollen tog uppehåll. Vi har träningsledigt ett tag nu och jag själv ska försöka hålla igång såväl här hemma som på Jamaica. En mils löpning under vilken jag passade på att utforska för mig lite mer okända delar av Helsingborg blev det i söndags och i kväll tar jag en ny runda.
 
. . . . . . . . . .
 
Sen får det dock vara nog med flitigheten för idag. Fotboll hos Noa står också på kvällens program.
 
. . . . . . . . . .
 
Det var det hela.
Nu ska jag runda av det här och göra lite nytta igen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0