Dags igen

I kväll är det dags för att återigen ta sig till Swedbank Stadion och försöka stötta MFF i jakten på SM-guldet. Förra gången jag var där blev det förlust mot Göteborg med 1-2. Nu är det dags för ett nytt försök när IFK Norrköping kommer till Malmö idag. Efter segern borta mot Syrianska i måndags lever återigen guldhoppet, vilket är riktigt skönt men ska det fortsätta att leva är det endast tre poäng som gäller i kväll.

Precis som mot Sundsvall (jag tar gärna en repris av den matchen, med det sagolika slutet) får jag glädjande nog med mig min kära flickvän till Stadion. Det är extra roligt när hon följer med och förhoppningsvis kan det bli en positiv upplevelse för henne i form av riktigt tryck på läktaren och bra stämning. Nu ska visst vädret vara riktigt kasst men förhoppningsvis trotsar Malmöborna det och gör allt som går för att sjunga fram MFF i guldstriden.

Efter matchen kommer vi att stanna kvar i stan över natten. I morgon blir det nämligen Malmö alternativt Köpenhamn, förmodligen det sistnämnda, för hela slanten. Det ska bli riktigt kul att hitta på något sånt tillsammans och jag ser verkligen fram emot inledningen på helgen :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0