Lösgodis, sallad och mer från Jamaica

Jag ska inte säga att hemlängtan är stor, i alla fall inte än, då skulle jag ljuga. Vi har det bra här och att vi kan ha kontakt med omvärlden, trots rätt knepigt internet, gör att det inte känns lika långt hem till Sverige som man kunde ha förväntat. Samtidigt finns det förstås en del man saknar, såväl människor som bekvämligheter.

Möjligheten att träna har jag nämnt, den saknar jag men samtidigt gör det inte så mycket om det blir två månaders lathet då försäsongen sedan tar vid. Det kan man unna sig då och det blir ju en del daglig motion här bara av att promenera, röra sig och vara i värmen.

När det gäller andra saker, som med mat, tycker jag det funkar bra. Vi har tillgång till ett stort supermarket inne i stan och kan handla allt som vi kan tänkas behöva där både i matväg och annat. Å andra sidan finns det vissa specifika saker som jag kommer på mig själv med att vilja ha.

Därför har jag gjort en lista för mig själv, i mitt huvud, på vad som ska göras rätt så snart när jag är hemma igen:

* En egenkomponerad sallad ska köpas på ICA - perfekt när man är lat och hungrig!

* Jag ska köpa en stor påse lösgodis på Bogarts alternativt Pistachia

* Jag ska köpa en kvällstidning och grotta ner mig i sportdelen

* Allt det ovanstående ska göras, plus att ett par koppar kaffe ska bryggas, innan jag bänkar mig med allt som har inhandlats framför en riktigt bra fotbollsmatch på tv

Därmed inte sagt att jag längtar hem, men visst finns det något positivt att komma hem till ;)

. . . . . . . . . . . .

En småkul sak så här när man är utomlands och iväg på nya äventyr är att citera tv-karaktären Morgan Pålsson. Jag är ett stort fan av honom och hamnar ständigt i situationer där jag kan citera honom för mig själv här. Alltid lika underhållande J

. . . . . . . . . . . .

Karin och jag verkar vara på samma nivå nu när det gäller vilka krav vi har för hur det ska vara om man ska vara iväg så här pass länge. Fungerande toaletter, någorlunda tillgång till rinnande vatten och inte en massa bitande, irriterande småkryp - det är vad vi har enats om gällande hur förutsättningarna bör se ut. Det sistnämnda har tyvärr dykt upp här men än så länge bara i form av mygg. Bara att hålla tummarna att det stannar där och vi slipper bedbags och annan ohyra som Karin råkade ut för i Tanzania i våras.

. . . . . . . . . . . . .

Nu ska jag fortsätta sitta här på terrassen, titta på utsikten och lyssna på fåret som bräker en bit bort.
Livskvalité!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0