Strålande dagar

Vilka dagar det är just nu! I måndags kom Karin äntligen hem och det är helt underbart att ha henne hemma igen. Inte en dag för tidigt :)

De fyra månaderna då hon var iväg gick visserligen bra för oss, mycket tack vare att vi kunde ha kontakt dagligen. Men det är ändå väldigt skönt att den perioden är över och att vi nu är tillsammans på hemmaplan igen. Det kan inte bli mycket bättre. Att få dela allting igen och få somna och vakna tätt intill henne är överlägset :)

Dessutom har vi nu en helg i Småland. Det är skönt att komma hem igen, jag har inte varit hemma hos mamma och pappa sedan sportlovet. Det är alltid så lugnt och skönt när man återvänder till Smålandsskogarna och jag har verkligen sett fram emot dagarna.

Mitt gamla pojkrum är dessutom numera ett minne blott nu sedan mamma och pappa bestämde sig för att göra om det. Det ska bli riktigt kul att se hur det ”nya” rummet ser ut och det var ju faktiskt på tiden att det blev lite ändring där nu :)

Jag kan inte heller klaga på förutsättningarna på jobbet de senaste dagarna. Jag har ju fått ta ett antal idrottslektioner per vecka den här terminen och det är synd att klaga när vi har uteidrott och det ser ut så här:


Parken där vi bland annat kör konditionstest i slingan runt sjön :)






Onsdagseftermiddagen ägnade vi åt paddling. Riktigt kul och
lyxigt att kunna njuta av vädret :)



Några av våra elever och min idrottslärarkollega (i gult)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0