Nära - men ändå långt borta

Efter förra veckans överraskande mål var jag nära att upprepa bedriften i tisdags. Det under mitt 15 minuter långa (korta) inhopp mot Helsingborg City. Som högermittfältare fick jag en fin passning in i planen, strax utanför straffområdet, lyckades få med bollen förbi deras mittback och slängde mig fram och lyckades hårt trängd av en annan back avsluta någon decimeter utanför stolpen. Mål där och vi hade skakat dem ordentligt, men nu kontrade de in 4-1 i stället. Ett resultat som inte speglade matchens alls.

Det är allt för lätt att skylla på domaren, men alla på Norrvalla, oavsett var de hade sina sympatier, var nog överens om att vi blev rånade på ett mål (bortdömt) och fick en straff emot oss som inte var i närheten av straff. Tungt förstås men jag tycker ändå vi jobbade på matchen igenom och vi skapade mängder med chanser. Men resultatet fick vi inte med oss och det är ju vad som räknas.

Nu blir det till att nervöst följa dagens match hemifrån Småland och sedan väntar B-lagsmatch på måndag.

Mer HF Olympia:
http://www5.idrottonline.se/HFOlympia-Fotboll/Nyheter/Egnanyheter/Forlustistadsderbyt/

http://hfolympia.bloggplatsen.se/








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0