Motvind och självkritik

Det var motvind igår kväll för oss i HF Olympia och det rejält. På planen blev vi tillbakatryckta ordentligt under princip hela andra halvlek i den jobbiga motvinden, som tydligen hade bestämt sig för att vara som mest envis under de 45 minuterna. Dessutom släppte vi tyvärr 1-0 till 1-3 och åkte därmed på säsongens tredje förlust på fem matcher i division 6 . Långt ifrån något lysande facit men vi har varit ganska bra med i samtliga matcher och fortsätter vi bara att jobba på så här kommer poängen att trilla in.

För egen del blev det en halvdan kväll. Det är ju aldrig roligt att förlora och under den avslutande halvtimmen som jag spelade, i en högerbacksroll, hade vi det kämpigt. Å andra sidan gjorde jag vad jag kunde. Det blev en del bra ingripanden, bland annat mer eller mindre ett räddat mål när jag slängde mig och blockade ett skott framför vår kasse. Samtidigt blandade och gav jag lite och snackade till mig ett gult kort för en protest mot ett mål som såg ut att vara offside.

Dessutom ska jag vara självkritisk. Jag har inte tagit chansen som högerback, den som gavs under de två första omgångarna, utan fått börja de tre senaste matcherna på bänken. Även om det har känts bra under mina två tidigare inhopp på mittfältet gäller det att jag höjer mig för att kunna ta tillbaka en ordinarie plats. Jag har helt enkelt inte presterat nog bra, nog jämnt, för att övertyga tränarna om att jag ska ha en plats. Det är för mycket upp och ner och undertecknad sliter för att hitta en jämnare nivå.


http://www5.idrottonline.se/HFOlympia-Fotboll/Nyheter/Egnanyheter/Olympiarackteintetill/
- kortare matchreferat

http://hfolympia.bloggplatsen.se/2012/05/12/7907812-fem-snabba-motvind/
- summering i Olympiabloggen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0