Vinst med 14-0

Det känns som att det nyss var helg, tack vare den tacksamma nationaldagsledigheten, nu när en ny stundar. Veckan känns riktigt kort och jag hade svårt att greppa att det INTE var tisdag igår, utan fredag. Men desto roligare är det när det med jämna mellanrum gick upp för mig och nu sitter man här med en skön lördag framför sig igen.

Jobbveckan som har gått gick snabbt tack vare nationaldagen. En dag som blev riktigt lyckad. Eftermiddagen som bland annat innehöll ett fint Sofiero-besök återkommer jag till senare. Nu kör vi som vanligt lite fotboll!

Det var nämligen match för oss igen, den här gången i reserv division 4 mot Mörarps IF. Ett lag som vi fullständigt körde över från början och vann med osannolika 14-0 (!). Det var sjukt nog 11-0 i paus efter en första halvlek där vi direkt pressade sönder dem och spelade med en enorm rörelse. De flesta förstår nog att de inte var särskilt bra, men samtidigt gjorde vi allt rätt och spelade med en intensitet och vilja som imponerade.

För egen del blev det cirka 65 minuter som högerback och man behövde förståeligt nog inte spela allt för mycket försvarsspel. Men ett par riktigt sköna brytningar blev det och framåt kunde jag delta en hel del i spelet. En målgivande passning och dessutom delaktighet i två mål till, så det blev både lyckat och roligt den här gången.

Extra skönt var det att trycka till Mörarp eftersom de hade bedrövliga ledare. Deras tränare hånade flera gånger våra spelare när någon av oss hade fått en smäll och låg kvar. Exempelvis åkte jag på en rejäl stämpling över fotknölen och vred mig lite i gräset, något som fick till följd av att de pajaserna stod och hånskrattade och skrek att jag filmade. Pinsamma ledare, men vi gav svar på tal på planen i stället för att dras med i deras osportslighet. 14-0 kanske täppte till käften på vissa av dem...



Träningen i torsdags.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0