Fotbollen nattsvart - Småland väntar

Efter några riktigt lyckade fotbollsveckor blev den gångna helgen riktigt nattsvart när det gäller fotbollen. Först tågade Sverige som bekant ut ur fotbolls-EM under fredagskvällen, därefter åkte vi på en riktigt rejäl derbysmäll och fick storstryk mot Stattena FF och sedan avslutades fotbollshelgen med att jag kikade på B-laget som fick stryk av Botan FF. Det är dock bara att ladda om. EM har visserligen blivit lite svalare tycker jag, sedan Blågults öde beseglades, men ny match väntar för oss redan på onsdag i division 6 och B-laget var värt klart mer än en 1-3-förlust i söndags. 

http://hfolympia.bloggplatsen.se/ - lite mer HFO signerat mig själv



Stattena B-Olympia B 2010
(enda bilden på mig från matcher mot Stattena)



. . . . . . . . . . .


När det gäller landslaget blev det en riktig rysarkväll i fredags och visst gjorde Sverige en helt okej, rentav långa stunder bra, insats. Men utslagna är vi trots det och mycket frustration fanns hos mig och Noa som hade bänkat oss här i Helsingborg för att följa dramat. Mycket var positivt i Sveriges spel, särskilt efter paus, men jag kan ändå inte släppa det så irriterande faktumet att Hamrén i mina ögon begick ett taktiskt självmord när han envisades med att spela Zlatan i #10-rollen, åt helvete för långt ner i planen, vilket bara ledde till att Zlatan stoppade upp spelet och slog femmeterspass nere i mittcirkeln.

Helt meningslöst att utnyttja en av världens bästa anfallare, med 28 ligamål på kontot den gångna säsongen, på det sättet. Visst, Zlatan vill ha mycket boll och spelar nog gärna släpande forward i landslaget, men alla måste väl ha sett hur fel det blev i fredags när vår farligaste spelare ytterst sällan kunde hota motståndarförsvaret då han ständigt var 30-40 meter från målet?


. . . . . . . . . . .



Mycket fotboll har det som vanligt varit under helgen som ni ser. Men nu är det snart fokus på semester, Smålands- och Gävlevistelser och lite härlig ledig tid. Karin är redan uppe i Gävle och jobbar (men firar glädjande nog midsommar med mig nere i Kalmar), Noa flyttade ut igår och drog hem till Halmstad och på torsdag kväll lämnar jag Helsingborg för att ta mig hem till Småland. Längtar! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0