Midsommarfirande

Tiden har gått ruskigt snabbt sedan midsommarafton och det är egentligen lite sent att blogga om den nu. Men några rader får det ändå bli.
 
Efter att ha avslutat mitt jobb på Frans Suell och Jörgen Kocks gymnasium nere i Malmö med en riktigt fin avslutningslunch för alla anställda bar det snabbt iväg hem till Helsingborg för att därefter hoppa på tåget till Kalmar.
 
Som alltid var det en härlig känsla när man rullade in i Småland och började närma sig barndomstrakterna, det här kommer ju alltid att vara mitt "riktiga" hem. Och som så många gånger förr firades midsommar nere på underbara Varvet, på Drag, ett riktigt sommarparadis där jag har spenderat mängder med tid under somrarna i mitt liv.
 
Skillnaden den här gången var att Karin var med och det innebar att vi för första gången firade midsommar tillsammans. Underbart det också förstås, kunde inte bli bättre :)

Midsommaraftonen bestod av massa god mat och dryck, ett mindre varmt bad (men varmare än premiärbadet i Helsingborg tidigare under försommaren) och en lugn kväll med EM-tittande och sällskapsspel. Riktigt mysigt och trevligt, som alltid där :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0