Det kunde ha varit en bra morgon

Idag vaknade jag upp till en fantastisk morgon. Solen sken in genom takvåningens fönster och juni bjöd på det bästa morgonvädret hittills den här sommaren. Inte blev det sämre när jag klev ut genom porten nere på gatan och började den korta promenaden genom den vackra stadsparken ner mot stationen. En perfekt morgonstund: lugnt, soligt, skönt och vackert. Så bra det kan bli.

Men efter några minuter, samtidigt som stanken av uteliggarnas piss på sedvanligt manér slog emot mig i trappan ner till perrongen, gick det upp för mig att det här i själva verket var en riktigt usel morgon. Det såg ju gårdagskvällen till. I stället för att vara en klockren sommarmorgon låg den svenska EM-premiären och gnagde och kommer så att göra resten av den här dagen.

Ukraina-Sverige 2-1, tack för kaffet och ridå ner.



. . . . . . . . . . . . . . .


För egen del har det dock varit klart ljusare de senaste veckorna. Många matcher, 4x90minuter påtår veckor, vilket har varit skönt för kroppen och dessutom en hel del framgång har det blivit. Ett helt okej kryss i form av 2-2 i måndags för B-laget, en sanslös storseger med samma lag i onsdags och säsongens bästa Olympiainsats i division 6 i söndags i form av 6-2 mot Ramlösa FF är förra veckans facit. Andra raka övertygande vinsten i sexan och sammanlagt 31-5 (!) i målskillnad på de senaste fyra HFO-matcherna. Synd att klaga då och skönt att följa upp 9-1 mot jumbon Makedoniska i division 6 med att slå ett av seriens mittenlag.

90 minuter blev det dessutom för mig på högerbacksplatsen. Defensivt gick det riktigt bra och hela laget gjorde det nästintill klockrent i defensiven. Framåt slog jag bort några bollar men hade också en del bra uppspel, var nära att pricka in en boll i bortre krysset med ett för brant inlägg och sprang mig dessutom till ett friläge som målvakten räddade med bara några få centimeter till godo. Riktigt roligt var det dessutom att spela. Vi kan ju när vi spelar det spel som vi ska och då är det också kul att spela i den vitröda tröjan.


http://hfolympia.bloggplatsen.se/2012/06/11/8069462-fem-snabba-handelserikt-och-imponerande-insatser/

http://www5.idrottonline.se/HFOlympia-Fotboll/Nyheter/Egnanyheter/Nyimponerandeseger/




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0