Jonas&Erika - gott intryck!

Helgen som gick innebar besök av Karins lillebror Jonas och hans flickvän Erika. Det var första gången de var på plats hos oss i Helsingborg och det blev ett lyckat första besök tycker jag. Om de håller med är en annan femma, men helt missnöjda med Skånevistelsen verkade de inte vara i alla fall :)

Egentligen hittade vi inte på så mycket, men riktigt kul var det att ha dem hos oss. Fredagskvällen bjöd på massa godis och ett par prestigefyllda drabbningar i ordleksspelet Alias. Prestigefyllda åtminstone för mig, som är en så fruktansvärt dålig förlorare... :)

Det blev också filmtittande men då tyckte undertecknad att det var dags för lite sömn, så jag valde att sova bort det mesta av den del av filmen som vi hann titta på. De andra hakade på, så det slutade med att vi såg klart den senare under helgen. 21 hette den förresten och handlade om en blackjack-spelande student som skulle spela ihop pengar för att kunna betala Harvard-avgiften. Ganska bra film ska sägas! :)

Aliasspelandet hade slitit på krafterna, i alla fall mentalt, och fyra utarbetade själar somnade in i en djup sömn. En sömn som höll oss sovande till långt fram under lördagen. Men efter en rejäl sovmorgon ryckte vi upp oss och satte kurs mot Väla för en eftermiddag med shopping och fikande.

För min del resulterade det i att garderoben fick några nytillskott i form av ett par nya chinos och en skjorta. Däremot misslyckades mitt sökande efter nya fotbollsskor och presentkortet på Stadium får förbli oanvänt någon vecka till.

Haket blev därefter nästa anhalt för oss och där var det svårt att bli besviken. De hade som alltid god mat och som bekant är just gott käk en nyckel till lycka, åtminstone i min värld… :)

Efter den klockrena lördagen blev det en lugn söndag med slappande här hemma och lite fotbollstränande för mig innan våra helggäster drog sig mot Växjö igen. Jag kan som avslutning ytterligare en gång, med risk för att bi tjatig, understryka att det var en riktigt rolig och trevlig helg. Firma Jonas/Erika gjorde ett gott intryck och jag kan sträcka mig så långt som att säga att de är välkomna tillbaka :)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0