Bra, bättre, bäst

Mina förväntningar inför jul och nyår i Gävle var höga och dagarna där uppe hade mycket att leva upp till. Något som de verkligen gjorde och mer därtill. Den här Gävlevistelsen blev nämligen den bästa hittills, och det säger inte så lite, av de som hittills har blivit av sedan vi flyttade ner till Helsingborg.

Förutom julfirandet med Karins familj, som verkligen var lyckat och roligt, har jag passat på att träffa ett antal trevliga profiler som jag glädjande nog har ganska tät kontakt med fortfarande.

Min Milanvän Marcos och hans sambo knackade jag helt oanmäld på hos redan första kvällen och i stället för att neka mig inträde i deras riktigt fina lägenhet bjöds det på kaffe och fotbollssnacket tog vid. Tre timmar senare var mitt första kompisbesök avklarat :)

Vidare under den dryga veckan blev det förstås en date med Koller och Jonas, mina gamla lagkamrater sen Sätratiden. Den här gången bänkade vi oss på Olearys, åt lite gott, tittade på fotboll och snackade utan problem bort några timmar. Som alltid mindes vi tillbaka likt gamla nostalgiker och tog upp det ena härliga minnet efter det andra från det roliga och framgångsrika Sätraåret 2009. Dessutom hann vi med att tugga om både det ena och det andra :)


Koller på Olearys


Jonas ser fokuserad ut på Olearys

Karins morfar kom liksom jag på besök till Gävle och det innebar bland annat att jag och svärmor Anna fick chansen att inkassera två prestigefyllda segrar i Geni mot morfar Lauritz och Karin. Kände att jag var tvungen att nämna det, faktiskt mest för att jag måste erkänna att min dåliga förlorarsida verkligen sitter i än.

Jag kom på mig själv under spelets gång med att bli på allt sämre humör för varje rätt svar motståndarna levererade, men som tur var fick pragmatikern i mig vara nöjd till slut. Undertecknad är trevlig och snäll många gånger om, men kanske inte den roligaste killen att spela sällskapsspel med... :)



Jag och Håkan iförda diverse peruker på Länsmuseet



Pepparkakshuset på Länsmuseet - nästan lika fint som vårt

I fredags var det späckat schema rakt igenom. Först lunch med en av mina allra närmaste vänner från Gävletiden i form av Bentzer. Grymt kul att återse honom och de timmarna var riktig kvalitetstid. Strax därefter stod fika med Thyberg, en i raden av sköna människor och bra fotbollsspelare från min tid i IK Sätra, på programmet. Även att träffa honom var en riktig höjdare! 

Dagen avslutades med ännu mer ätande och trevligt umgänge då vi begav oss till Marie och Jonas för middag. Väl hos dem sprang tiden iväg och vi tog oss inte hemåt förrän natten hade tagit vid. Lika trevligt som alltid var det att träffa paret Norström/Pettersson och nästa gång är det vår tur att bjuda igen. De har ett par upp på oss nu... :)



Jonas i sin egen bar :)


Marie och Jonas under middagen hos dem

Avslutningsvis var det dags för nyår. Det firades ute i Valbo hos Karins kompis Fredrika och hennes sambo med en del nya ansikten bland festdeltagarna. Det blev en ganska lugn tillställning som var precis lagom. God mat, lite spelkväll och förstås firande vid tolvslaget räckte gott för mig. Dessutom var det underbart att fira både jul och nyår tillsammans med älsklingen den här gången. Så får det verkligen bli under de kommande åren också :)


Gott värre!


Kladdkaka, något som Karin och jag stod för, på nyårsafton

Tack Gävle för den här gången! Och tack alla ni, framför allt min älskade sambo, som såg till att de senaste dagarna blev klockrena för mig. Jag kommer tillbaka och även om det ska mycket till för att nästa besök ska slå det nyss avslutade ser jag fram emot det. För kaffestaden kommer alltid betyda mycket.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0