Uppdatering från Afrika

Har fått i uppdrag att rapportera lite om hur det går för Karin via Facebook, så att vännerna kan få lite information där. Passar då också på att lägga in samma rapporter här, då jag vet att flera anhöriga till henne håller koll här.

Lördag:
Det senaste från min kära sambo är att hon nu är på plats i Tanzania efter flygning via Kairo och Nairobi. Hon är inte i Ngara än, där praktiken ska äga rum, men väl i Mwanza dit hon flugit. Blir en lång bussresa därifrån sen tidigt imorgon bitti. 

Hon har fixat ett nummer som det kommer att gå att nå henne på under vistelsen i Tanzania. Vill ni ha det är det bara att kontakta mig, förslagsvis via en kommentar här i bloggen så hör jag av mig i gengäld.

Söndag:
Efter en lång bussresa på mindre stabila vägar är Karin nu på plats utanför Ngara där hon ska ha praktiken. Min sambo verkar nöjd och meddelar via sms att hon förutom eget rum, badkar, serverad mat och hjälp med tvätten rentav har trådlöst internet där hon numera bor :) 

Kontakterna med omvärlden bör därmed funka fint. Sen lär hon väl minst sagt få uppleva "det riktiga" livet där också när praktiken drar igång, något den gör imorgon. 






Kommentarer
Postat av: Anna Tutturen

Tack Affe för att du håller oss uppdaterade. Det är VÄLDIGT skönt att hon är framme. kram svärmor

2012-01-29 @ 16:22:53
Postat av: Håkan Nilsson

Även pappan instämmer. Jättebra att du kommer med färska rapporter på din sida. Nu väntar vi bara på att Karin presenterar sin nya omgivning i bild!

2012-01-29 @ 16:27:17
Postat av: Linn

Underbart att höra!!! Hälsa :D

2012-01-29 @ 17:26:34
URL: http://lsanden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0