Nattligt jubel

Lite sent, men måste ändå passa på att kommentera Småkronornas JVM-guld i hockey: vilken magisk natt det blev, den mellan torsdag och fredag. Själv var jag laddad till tänderna redan mitt på dagen, långt före nedsläpp 02.00. Och vilken rysare alla som orkade vara uppe fick skåda. Det var längesen jag var så nervös för en hockeymatch, även om semifinalen mot Finland också fick nerverna att vibrera ordentligt.

För att stilla nervositeten lite messade jag frenetiskt med Thyberg, som följde dramat framför tv:n i Gävlenatten. Det hjälpte visserligen föga, men ack så förlösande sköna jubel-SMS som flög genom luften sekunderna efter att Zibanejad strax före klockan fem på morgonen tagit sig in i rysk zon och med en backhand satt det avgörande målet.

Stort, riktigt stort!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0