En vecka till

Ytterligare en lördagsträning, skönt nog inne i konstgräshallen, är avklarad och återigen blev det en bra träning. Det är en helt annan inställning och fart på träningarna i år jämfört med ifjol och vår nye tränare har verkligen satt en bra prägel på det projektet hittills.

Dessutom har de senaste träningarna, framförallt förra lördagen och idag, varit lyckade för min del. Om det är en positiv trend som är i antågande eller om jag bara har haft flytet med mig får framtiden utvisa, men bra känns det i alla fall.

http://hfolympia.bloggplatsen.se/2012/02/04/7252409-fortsatt-bra-idag/ - följ oss här!


. . . . . . . . . . .


Ser på nyheterna att det har demonstrerats
i Malmö idag mot det här nya avtalet, Acta, som ska minska privatkopiering och annat på nätet. Vad man nu tycker om det går kanske att diskutera, men min första tanke är följande: Är det inte jäkligt patetiskt att demonstrera iförda diverse masker? "Vi vill visa vår rätt att vara anonyma", sa några. Men är inte själva vitsen med att demonstrera en åsikt att man också kan stå för den?

. . . . . . . . . . .


Allt rullar på som vanligt här i övrigt
. Det är fortsatt tomt utan älsklingen och det blir lätt enformigt att vara själv, men tack vare jobbet är jag ju borta rätt mycket ändå nu. Dessutom har jag satt mig i skolbänken igen och börjat läsa in Svenska som andraspråk, SVEA12 som kursen heter. Hoppas få med mig så många högskolepoäng som möjligt från våren trots heltidsjobb.

. . . . . . . . . . .

Det är så härligt att Karin och jag kan ha så bra kontakt trots det stora avståndet nu. Senast för några timmar sedan pratade vi "live" igen, skönt att höra varandras röster. Det är så mycket enklare att hantera saknaden och avståndet nu när vi hela tiden kan uppdatera oss om vad som händer.

Och nu är nedräkningen redan igång. En vecka har gått, snabbare än förväntat! Det kommer gå bra det här :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0