Bollen är i rullning

Nu är säsongen igång på allvar! I måndags inhandlade jag vad som kommer att vara mina matchskor 2012 (och de ska förstås tränas i en del också) och igår var det dessutom dags för årets första match. 



Här är mina nya vänner, ett par av en nyare Adidas Predator-modell. För vilken gång i ordningen jag köper Predator-modeller vet jag inte, men varför ändra på ett vinnande koncept? Inte för att jag har lyckats bli en så bra spelare med dem, men det är åtminstone de bästa skor jag har haft.

Igår fick de nya skorna dock stå åt sidan för mina gamla Predator-skor när det var dags för träningsmatchpremiären. Vi tog oss an Mörarps IF på Valhallas konstgräs och vann till slut med 6-4 (0-0). Konstigt nog kom alla målen efter paus, det trots att det inte saknades chanser varken för oss eller för dem i första halvlek.

Vi gjorde långt ifrån någon klockren insats, speciellt inte defensivt, men det är förstås alltid kul att vinna. Dessutom starkt att göra så många mål framåt.

Själv var jag precis som laget i sin helhet: upp och ner. Det kändes riktigt skapligt i det defensiva spelet för mig med ett antal vunna dueller, främst när jag spelade högerback, men lite sämre i spelet med boll.

Dock skönt att få lira i 70-75 minuter och riktigt överraskande att det blev runt en halvtimmes spel på vänstermittfältet i andra halvlek. En ovan roll och en del för enkla misstag i form av några tappade bollar, men likväl kul att få chansen högre upp och skönt att få jobba rejält på mitten.

http://hfolympia.bloggplatsen.se/2012/02/19/7370098-forsta-set-i-hamn/
- Olympiabloggen om gårdagen

http://www5.idrottonline.se/HFOlympia-Fotboll/Nyheter/Egnanyheter/Malriktiarspremiaren/ 
- Referat på hemsidan



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0