Händelserikt och mycket framöver

En händelserik och hektisk jobbvecka är nu över och ett härligt sportlov väntar. En veckas ledighet blir verkligen inte fel och även om jag måste jobba med en hemtenta i svenska som andraspråks-kursen som jag läser till nu blir det säkerligen en hel del skönt slappande också.

. . . . . . . . . .

De senaste dagarna har fört med sig en hel del att göra på jobbet. Det har varit en vecka med många lektioner, mycket planerande, överlag riktigt positiva händelser i form av några av de bästa lektionerna för min del hittills på min nuvarande skola men även en riktigt otäck skada på en elev under idrotten som innebar att jag fick följa med upp till akuten i ambulansen. Som väl var slutade det med att eleven fick lämna sjukhuset någon dag senare, men just då var det förstås otäckt även om alla inblandade skötte det hela bra.

Dock, om jobbveckan ska summeras, så har den varit riktigt bra trots allt och jag känner mig allt mer bekväm i lärarrollen. Det blir roligare och roligare att ha lektioner samtidigt som jag känner mig tryggare för varje dag.

. . . . . . . . . .

Något som däremot är negativt är att saknaden av Karin blir större och större. Det är förstås jobbigt. Men å andra sidan är det ju en dag kortare tid till hon kommer hem för varje dag som går, så det gäller bara att tänka positivt. Dessutom har vi kontakt varje dag och det gör att avståndet i alla fall känns lite kortare.

. . . . . . . . . .

Fotbollsmässigt har veckan varit lysande. En bra träning av oss och även för egen del i onsdags kväll följdes av Milans utklassningsseger, 4-0, mot Arsenal i Champions League. Nästan för bra för att vara sant. Nu väntar dessutom säsongens första träningsmatch imorgon då vi möter Mörarps IF på Norrvallas konstgräs. Något att se fram emot, skönt att det äntligen drar igång igen på allvar.

http://hfolympia.bloggplatsen.se/2012/02/17/7350045-antligen-dags-forsta-matchen-imorgon/ - mer i Olympiabloggen

. . . . . . . . . .

På söndag åker jag sedan hem till Smålandsskogarna och pojkrummet hos mamma och pappa igen. Det ska bli kanon att komma dit några dagar nu och bara koppla av. Så visst finns det mycket att såväl se tillbaka på med ett nöjt anletsdrag som att blicka fram mot nu.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0