Positivt trots äggfiaskot

Nickebodagen i lördags blev en lyckad tillställning - men tävlingsdjävulen i mig gjorde att jag inte riktigt kunde släppa misslyckandet i äggkastningen: Sista grenen i den prestigefyllda "byakampen", enda grenen för mig, kast med okokt ägg stod på programmet, pressen var hård, vi var tvungna att vinna deltävlingen för att avancera i fälktet och slippa den slutgiltiga jumboplatsen, fram klev jag och kastade inte bara ett utan två väl avvägda, lagom hårda och skapligt långa äggkast till min lagkamrat i Team Tombo tillika före detta granne här, Ellen, dags för det tredje, högre insats, längre avstånd oss emellan, dags att avgöra tävlingen, guldet ska hem till Tombo igen (vet inte när vi vann senast, men det lät bra)  - mitt kast åt helvete för kort, ägget landar långt ifrån Ellen och vips så är vi i botten igen...
 
Tungt, mycket tungt!
Gliringarna var många och de fortsatte under den efterföljande festen under kvällen.
Jävla ägg...
 
Det gick dessutom rykten om att jag blivit sågad av min egen lagkamrat Ellen för mitt kast.
Tungt, sågad av en elva år yngre äggfångare...
 
Jävla ägg...
 
Karin påpekar ofta att jag är för prestationsinriktad. Vad kan hon ha fått det ifrån?
 
Skämt åsido, Nickebodagen var riktigt rolig och lyckad :)
 
Det är kul när NIK arrangerar något som passar alla, som inte bara involverar oss fotbollsintresserade.
Så ett stort plus för hela dagen, trots äggfadäsen... ;)
 
Kvällen blev också riktigt rolig då det var fest med mat, bar, musik och lite roliga musiktävlingar bland annat.
Kul också att träffa lite gamla vänner och en massa folk som jag numera återser väldigt sällan i och med att jag inte är hemma så ofta.
 
Så, sammanfattningsvis: En riktigt rolig dag och kväll här hemma i byn! :)
 
 
 En av flera tävlingar hämtad från Mästarnas mästare
 

Tävlingarna i full gång
 
 
Marcus och Magnus på den efterföljande festen - kul att återse de här två :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0