Gästspel för Solsidan

Igår hade jag den stora äran att få göra ett gästspel i Solsidan, ett stabilt korplag där bland andra mina gamla studentkompanjoner, från studenttiden här uppe i Gävle, Marcos och Persson huserar. På Nynäs konstgräsmatta, med den sena, internationella avsparkstiden 21.15, var det match mellan oss (Solsidan) och Övre skuggan. Mitt nya lag för dagen är vad jag förstått ett topplag i serien, ligger tvåa med klar chans på seriesegern, samtidigt som de vi mötte ligger sist. Därmed var vi favoriter och infriade också förväntningar: vinst med 4-0.
 
Det var ett riktigt kul gäng att spela med och att vi även vann enkelt gjorde kvällen ännu roligare ju. De verkar ha fått ihop en samling med såväl bra spelare som sköna personer, så det var ett rent nöje att få chansen att representera Solsidan :)
 
Marcos och Persson hamnade dessutom i målprotokollet samtidigt som jag själv fick nöja mig med en framspelning. Perssons mål var för övrigt grej of the day utan tvekan. Ett skott från 35-40 meter, en sagolikt bra bollträff och pang så satt bollen i nätet - riktigt läckert! :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0