Ny premiärförlust

Lördagens seriepremiär slutade med ytterligare en premiärförlust. För tredje året i rad åkte vi på ett nederlag i säsongens första division 6-match, den här gången mot Vallåkra IF som besegrade oss. 2-3 (1-2) föll vi med och vi fick därmed sämsta tänkbara start på serien.

Matchen i sig var ingen höjdare på en svårspelad plan som inte inbjöd till något som helst bra spel. Kamp och långbollar bjöds det på i 90 minuter och tyvärr hjälpte det inte att vi gjorde en klart bättre andra halvlek än den första. I stället lyckades de avgöra med cirka tio minuter kvar.

För egen del var den första halvleken halvdan med en del småmisstag och tyvärr en tappad boll (som visserligen inte enbart hamnar på mitt konto) före deras 2-1-mål. I andra spelade jag första kvarten till att börja med och det gick direkt klart bättre än före paus. Ett par vunna dueller gjorde att självförtroendet höjdes. Därefter byttes jag dock ut, men fick glädjande nog chansen igen sista kvarten.

Så en halvtimmes spel i andra blev det och även de avslutande 15 minuter gick bra. Massvis med kamp var det då och stundtals lite småfult spel, men jag lyckades vinna några tuffa närkamper och undvek att dra på mig några frisparkar trots en riktigt svag domare som både blåste och viftade friskt med kort utan egentlig anledning.

En för svag halvlek och en klart bättre således. Men det spelar egentligen mindre roll, det som är av riktig betydelse är att vi förlorade. Men nya tag redan imorgon då vi har B-lagspremiär (som jag visserligen inte ska spela, men en tur till Filborna blir det ändå) och sedan på lördag då nästa division 6-match väntar.

http://www5.idrottonline.se/HFOlympia-Fotboll/Nyheter/Egnanyheter/TungpremiarforOlympia/
 -
matchreferat på vår hemsida

http://hfolympia.bloggplatsen.se/2012/04/15/7745034-fem-snabba/ -
summering av matchen i bloggen



Jag, till synes steget efter, i en DM-match mot Ödåkra IF tidigare i år.
Foto: www.bildburken.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0