Seriepremiär 2012

I morgon, om bara några få timmar, är den äntligen här. Nej, inte helgen i sig (även om den också infinner sig då), inte semestern, inte sommaren och inte heller julafton. Men däremot årets seriepremiär. 

Premiären är något som alla fotbollsspelare, ja alla som är intresserade av fotboll, ser fram emot oavsett vilken nivå man håller till på. I morgon är det så äntligen dags för oss i HF Olympia att sparka igång division 6-säsongen och jag hoppas på ett trendbrott. För egen del får jag nämligen gå tillbaka till 2009 för att hitta en vinst i en seriepremiär. Det var när vi med mitt IK Sätra slog tillbaka Jädraås AIK hemma på Träffen med hela 6-0.

Sedan den vinsten har det blivit förlust i omgång ett för mig här nere med Olympia såväl 2010 som 2011. Trots att vi faktiskt har gjort två tämligen bra matcher har vi förlorat, 2010 mot Croatia och ifjol mot Besa FF. Dags för att bryta den trenden och ordna tre poäng den här gången, med andra ord.

En massa inför morgondagens match mot Vallåkra IF och om den stundande division 6-säsongen i sin helhet:

http://hfolympia.bloggplatsen.se/2012/04/14/7733679-seriepremiaren-ar-har/

http://hfolympia.bloggplatsen.se/2012/04/13/7733667-diverse-fakta-infor-division-6-starten/




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0