Lyckodag i stället för tvärtom

Fredagen den 13 idag, eller igår rättare sagt då klockan faktiskt har passerat midnatt. Hursomhelst blev det långt ifrån någon olycksdag för min del. Jag kom nämligen ganska nyligen hem från vad som fick inleda en riktig fotbollshelg för min del. Och vilken lyckad inledning det blev!

MFF tog säsongens första seger i allsvenskan och extra skönt var det då det var Kalmar FF de tryckte dit. Man brukar få höra rätt mycket från Kalmarhåll när de råkar slå Malmö ibland, men i kväll var det inget snack om saken.

Efter en halvdan första halvlek där inget av lagen imponerade eller skapade så värst många chanser, även om Malmö inledde riktigt piggt och stundtals anföll riktigt lyckat, spelade MFF ut Kalmar i det närmaste totalt efter paus. Spel mot ett mål och en hel del fina chanser som också resulterade i två himmelsblå mål bjöds vi på. Klart rättvist och en perfekt fredagskväll var därmed ordnad :)

Det var dessutom kul att äta med John John och Robin, trots deras Kalmar FF-sympatier, före matchen och känslan av att äntligen vara tillbaka nere på stadion igen var för jäkla härlig :)



MFF-Kalmar FF 2-0


Spelarna firar framför klacken

Nu kommer jag att somna riktigt nöjd och glad och drömma om viktiga, härliga himmelsblå poäng.
Godnatt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0