En fantastisk vecka

Regn, kyla och ett allt annat än inbjudande vårväder tog emot mig på Kastrup i söndags och inte blev man mer välkomnad när man klev av tåget i Helsingborg. Ett riktigt klassiskt skitväder var vad stan hade att erbjuda, men jag hade trots det inte en enda vettig anledning i världen att klaga. Inte med en helt fantastisk och oslagbar vecka, som den jag och Karin hade på Zanzibar, i bagaget.

Det finns så mycket att berätta, det var så oerhört många intryck och det var förstås så härligt att äntligen få träffa Karin igen efter två månader utan varandra. Att få chansen att, om än under en väldigt kort period, få en liten inblick i ett för mig helt främmande land i en världsdel som jag aldrig har besök var riktigt häftigt.

Jag är så oerhört tacksam av mängder med anledningar över att jag åkte dit, att vi såg till så att vi kunde få en vecka tillsammans och att jag tog chansen att såväl träffa min underbara flickvän som att få vara med om en oerhört spännande reseupplevelse.

Vi hann bland annat med att besöka Stone Town, Freddie Mercurys födelsestad, Prison Island där vi kikade på jättesköldpaddor, åka på delfintur en tidig och vacker Zanzibarmorgon, besöka en stor kryddodling där det blev en guidad tur och provsmakning följt av riktig tanzanisk mat. För att nämna en del från veckan.

Det kommer mycket mer från den bästa semesterveckan jag har varit med om inom kort. Men får börja lite smått nu, med den här sammanfattningen och med ett par bilder som Karin nyligen skickade. Själv har jag också ett antal, som kommer in på Facebook och även här snart.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0