Det gick åt helvete...

En bedrövlig helg har passerat, i alla fall sportmässigt. Och då hela helgen handlade om sport så är det också utifrån ett sportsligt perspektiv som den ska bedömas. Tyvärr blir betyget ett odiskutabelt IG. Eller för att tala lite mer klarspråk: i princip allt som kunde gå åt helvete gjorde det, framförallt för egen del.

Det blev förlust för oss mot BK Landora med 1-3 i en jämn match där vi straffades av våra egna misstag. Bland annat mitt när jag orsakade en straff (visserligen tveksam men ändå en situation som jag inte borde ha satt mig i) och även i övrigt hade en tung dag där jag spelade rejält ojämnt. Säsongens svagaste insats hittills på de åtta matcherna jag har spelat var det och egentligen totalt nattsvart.

Kvällen blev inte bättre av att Boston ytterligare en gång föll när jag väl hade chans att se dem, den här gången med 3-4 mot Washington i Stanley Cup. Kass lördag och därefter tog en söndag vid som inte var så munter den heller. Mest gick den åt till att älta den dåliga insatsen och kritiken.

Sen gick ett par timmar åt till att se Milan tappa två viktiga poäng i kampen om efter en till stora delar underkänd insats mot Bologna. Att Juventus vann senare på dagen och därmed ryckte lite i ligatoppen kändes bara givet, lagen om alltings jävlighet ni vet...

Lika givet kändes det på förhand, trots att hoppet fanns där, att Boston skulle förlora igen mot Nicklas Bäckströms Capitals och därmed åka ur Stanley Cup. Än mer övertygad om att den matchen skulle följa all det går åt helvete-logik blev jag när Washington kvitterade med mindre än fem minuter kvar. Men i förlängningen, när klockan hade passerat midnatt och helgen som jag så härligt bittert spytt så mycket galla över (med all rätt) övergått till måndag, avgjorde Boston till min stora nattliga glädje. Kanske var det ett tecken på att den kommande veckan blir bättre, eller så var det bara en liten släng av barmhärtighet från den annars så äckligt osympatiska helgen...


Steget efter tidigare under säsongen, men den matchen var
inte ens i närheten av lika bedrövlig för egen del som den i lördags...



Tyler Seguin avgjorde och hans Boston räddade åtminstone
helgen något. Ny match natten mot torsdag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0