Helsingör, Paris och Johnny Cash

Den här lördagen har Karin och jag spenderat i Helsingör, åtminstone delar av den. Blev en del promenerande i stan och lunch innan vi åkte hem igen.

Riktigt skönt att så smidigt, på knappa 20 minuter, ta sig över till Danmark med båtarna som dessutom går en gång i kvarten och när man kommer tillbaka bara ha ett par minuters promenad till lägenheten. Synd att klaga på läget när det gäller vårt boende och de kommunikationer som finns i den här stan :)


Karin på färjan mot Helsingör


Helsingborg där borta

. . . . . . . .

Gårdagskvällen innebar bio
för oss då vi passade på att följa upp Parisvistelsen med att se Midnatt i Paris. En ganska smårolig film även om jag själv brukar ha svårt för surrealistiska historier. Nu fick jag dock tillfälle att fräscha upp en del litterära kunskaper då den handlade en hel del om gamla författare och huvudpersonens fascination för dessa. Så blev båda nöje och lite nytta för mig :)


. . . . . . . .

Som alltid blir det mycket film
för mig och min underbara sambo. Häromdan såg vi Walk the line om Johnny Cashs liv. Riktigt bra film och kul att få lite mer koll på hans liv. Skaplig line up de hade på turnén som man får följa i filmen förresten: Cash, Jerry Lee Lewis, Roy Orbison, Elvis...


. . . . . . . .

Nu mer fotbollstittande alternativt film för mig när Karin är iväg på tjejmiddag. Laddning för match imorgon och lite härlig avkoppling :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0