Full fart om dagarna

Efter att i snigelfart ha tagit mig igenom dagarna tidigare, med jobbsökande och träning som enda punkter på programmet, har det nu blivit klart mer liv i luckan den här veckan. Inte minst bokstavligt talat då jag just nu vikar på en högstadieskola i Rosengård där volymen inte direkt är låg och lugnet kanske inte alltid infinner sig...

Måndagen var ett välkommen till verkligheten för mig, den dagen var inte att leka med. Det är ju en helt annan femma att vara på högstadiet jämfört med gymnasiet och dessutom är förmodligen inte det här världens lugnaste högstadieskola heller. Men tisdagen var lättsammare och det går åt rätt håll.

Nu ska jag ju heller inte vara här mer än i några dagar, så några världsomvälvande framsteg kan jag knappast förvänta mig att min närvaro ska ha för eleverna. I stället får man vara nöjd med det lilla och ta vara på den erfarenhet och den merit som det här ger mig.

. . . . . . . .


Jobb imorgon med för min del, sen är jag ledig fredag och på måndag väntar en jobbintervju på en annan skola i Malmö. Har inte exakt den behörighet som gäller för tjänsten egentligen, så hyser inga jätteförhoppningar, men kul att ha blivit kallad i alla fall.

Ikväll kommer dessutom Karins lillebror Jonas ner från Växjö där han pluggar för att hälsa på under resten av veckan. Det ska bli riktigt kul och det känns som att det finns mycket att se framemot under veckoslutet :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0